torek, marec 13, 2007

heli - komande, trimanje

Včeraj sem prvič zunaj preizkusil tudi helikopter. Na velikem travniku. ;) Vsega skupaj je bilo samo par kratkih skokov v stran in par obračanj...kljub temu, da sem imel montiran doma izdelan križ s stiro kroglicami, ki pa je bil malo premajhen. Malo mi je nagajal veter, ki očitno ne sme čisto nič pihati, malo pa tudi komande, ki imajo neko čudno logiko.
Gas in negib levo/desno na desni ročki, nagib naprej/nazaj in repni rotor (yaw) pa na levi. Torej neka čudna kombinacija.
Doma sem se lotil predelave komand. Najprej sem prestavil vzmet in mehanizem za vračanje v center iz desne na levo ročko potem pa še neke vrste drsnik, ki skrbi za "občutek zobcev" na levo ročko. Ker pa so potenciometri ročk na posebnem konektorju tudi z zamenjavo le teh ni bilo težav. Končno sem imel v rokah vsaj podoben občutek kot sem ga navajen. Torej glavno delo opravlja desna roka oziroma palec desne roke. Ker pa ima originalna komanda analogne trimerje je bil naslednji korak povezava z FX18. Nastavil sem PPM, MODE2 (gas levo) reverse na 3. kanalu in heli je kmalu zaživel. Problem je bil samo še v tem, da sta bila med sabo zamenjana dva kanala....rep in naklon naprej/nazaj. To pa sem enostavno rešil z zamenjavo kanalov na samem sprejemniku. Sedaj bo nadaljne trimanje veliko lažje.
Ugotovil sem tudi, da se kitajčki pri sestavljanju ne trudijo najbolj in verjetno ne opravijo testnega leta preden heli zapakirajo v škatlo na kateri piše RTF. ;) Pri polnih obratih so se namreč pojavljale kar močne vibracije. Kot sem kasneje ugotovil je bil glavni vzrok v različno dolgih flybarih (ročice, ki povezujejo glavo rotorja in paddle...majhna krilca na rotorju). Naslednja stvar, ki jo je tudi bilo potrebno popraviti so bili nakloni krilc oz. paddle pitch, ki sta bila različna. Ta kot bi naj bil na obeh padlih isti in sicer 0° čeprav nekateri priporočajo rahle naklone za boljšo stabilnost. Bom videl kako se bo obnašal s temi nastavitvami in bom po potrebi popravil.

Ni komentarjev: