petek, junij 08, 2007

restavriranje Cessne 172

Od kolega (hvala Simon) sem dobil model Cessna 172, ki je doživel že dva precej ponesrečena testna poleta oziroma pristanka. Zadnji je bil usoden zato je bilo potrebno model najprej malo poflikati in ojačati. Vzrok za nesrečo je bilo čudno, nemirno letenje. Potencialni krivec naj bi bilo nepravilno (preveč nazaj) težišče.


V trupu je bilo potrebno ojačati eno polomljeno rebro, ojačati povezavo med nosilcema krila, in narediti novo ležišče za baterije, kar pa se je kasneje izkazalo za neuporabno. Težišče naj bi bilo namreč med 40 in 50mm od sprednjega roba krila. Vendar pa tega nikakor nisem uspel doseči kljub temu, da sem baterije potisni čisto naprej v nos. Uporabil sem 3S 850mAh LiPo paket. Nikakor ni šlo brez dodajanja svinca čisto na nos. Tehtnica je pokazala 470g!


Za test sem uporabil 9x4.7" GWS propeler, ki recimo parkya s podobno konfiguraciji in podobne teže na 3S požene v zavidljivo vertikalo tako da glede tega ni bilo problemov.
S precej treme sem se odpravil na bližnji travnik, ki ga ponavadi uporabljam za testne polete. ;)


Štart je precej obetal. Z malo več kot polovico plina sem naredil par krogov in naredil rahle korekcije višine in eleronov, ker je model vleklo rahlo v desno. Presenetila me je tudi precejšnja hitrost modela. Prvi problem pa se je pojavil, ko sem se pripravljal, da bi pristal. Odvzel sem plin in model se je začel nagibati v levo rahlo sem ga popravljal z eleroni potem pa je na hitro omahnil najprej na desno in potem navzdol. Hitro sem dodal plin in za las zgrešil tla. ;) Naredil sem še nekaj krogov, da sem se malo umiril potem pa z malo večjo hitrostjo pristal. Ne, ni bilo najlepše! ;) Po tuhtanju sem za vsak slučaj dodal še 5g svinca na nos in težišče spravil še slab cm bližje robu. Ampak tudi to ni pomirilo čudne živčnosti modela. Še enkrat sem s težavo pristal. Naslednji let pa je bil spet usoden za nosilno steno motorja in za propeler, ki se je pri pristanku na nos zvil.

Moji zaključki...
Teža modela je prevelika za ta profil in površino krila. V navodilih omenjajo RTF težo 360g! Ni pa mi čisto jasno kako so dosegli to težo še manj pa kako so s to težo nastavili težišče.

Tako je ta projekt trenutno opuščen oziroma je "na čakanju"...

Ni komentarjev: