sreda, maj 30, 2007

UHU - model za začetnike

Ker so nečaka začeli zanimati radijsko vodeni modeli letal sem imel priložnost sestaviti in testirati še en model, ki bi naj bil zelo podoben easytstarju in namenjen popolnim začetnikom. Že med samim sestavljanjem sem ugotovil, da kvaliteta ni na nivoju easystarja čeprav je nekaj konstrukcijskih rešitev boljših kot pri iziju. Zelo pa me je presenetila slaba kvaliteta materiala na določenih mestih. Videti je kot pomanjkanje materiala na določenih mestih, kar daje slab občutek glede same trdnosti konstrukcije. Predvsem je to opazno na zadnjem delu trupa. Pohvalno pa je to, da so v trupu ze pripravljena ležiča za servomotorja, sprejemnik in baterije. Prav tako pa je sama konstrukcija takšna, da omogoča letenje z LiXX baterijami brez velikega dodajanja dodatne obtežitve v nos. V iziju je bilo potrebno dodati kar nekaj dodatne teže, da je bilo težišče na pravem mestu.


Primerjava (sproti bom dopolnjeval spisek plusov in minusov)

MULTIPLEX EasyStar
* krilo 1370cm

+ deljeno krilo (lažji transport)
+ priložen motor in prop
- trup brez ojačitve



GRAUPNER UHU-elektro
* krilo 1200cm
* RTF 450g

- izdelava delov (kvaliteta materiala in odlitkov)
- enodelno krilo (transport)
- slab sistem za pritrditev pokrova kabine
+ bolj všečna oblika kot pri EasyStarju
+ razporeditev komponent - pripravljena ležišča
+ ležišča za servo motorcke
+ karbonska palica v trupu
+ kolo v trupu
- dovzetnost nosu za deformacije ob trsih pristankih (zaradi oblike)


Čisto prvi polet sem sicer opravil že pred dnevi ampak je bilo bol na hitro. Bol konkretno letenje pa sem opravil včeraj. V primerjavi z izijem uhu leti zelo podobno. Po smeri je malo bolj odziven kot izi ampak še vedno premalo za moj občutek. Ampak pri začetnikih to ni nič tako slabega. Zdi pa se mi, da ima uhu malo manj moč oziroma živahnosti pri polnem plinu. Verjetno zaradi malo manjšega propelerja.

Toliko zaenkrat....

(30.6.2007)
Čeprav model ni več v mojih rokah bom napisal še par ugotovitev. Zaradi bol špičastega nosa je le ta veliko bolj dovzeten za deformacije ob pristankih na kljun, ki so pri začetnikih zelo pogosti. Dokaj hitro se nos deformira do te mere, da mehanizem za pritrjevanje pokrova kabine ne drži več in potrebna je uporaba lepilnega traku ali gumice.

Ni komentarjev: